Monday, November 10, 2008

"KOTAK BESI" NI MEMBERI KESEDARAN BUAT AKU

Kalau dulu masa zaman sekolah aku selalu mengeluh & komplen bila keta bapak aku rosak aku kena la naik bas pergi ke sekolah. Mak aku pernah gak bagi aku nasihat..naik bas tu bukan lah susah sangat..lagipun bukan tiap2 hari kena naik bas..ni dah kira beruntung tau dapat naik bas..kat luar tu ramai lagi orang yang lebih susah...kena jalan kaki tiap hari p sekolah..jauh pulak tu!
hmmmm...hari ni bila aku tengok gambar kat atas ni aku sedar yang cakap mak aku tu memang betol...sukar aku nak bayangkan keadaan budak2 yang kat dalam kotak besi tu..sedangkan aku dulu duduk dalam bas yang begitu besar dan berhawa dingin pun dah mengeluh...(buat muka seposen plak tu)
inikan pulak berada kat tempat budak2 tu..?? Kesusahan budak2 tu memberikan aku kesedaran walau mcm mana susah sekali pun keadaan kita..kita harus ingat ada lagi org2 yang lebih susah daripada kita....jadi kita harus bersyukur dengan apa yang ada...

peace!

1 comment:

Tommy Alanzo said...

aduh kesiannya budak2 tu!
ha'a kan betul2 buat kita sentap!
tp terus aku terbayang pulak mcm mana kalau 1 org budak terberak dlm tu sure kecoh kan x dpt p mana2 pulak tu sb sempit n ala dikurung dlm besi! teringat aku zaman budak2 ada kwn aku terberak dlm suar... skrg walaupun dia dah hensem n jd model aku tetap tersengih kalau tringat knangan dulu! hwa3