Wednesday, December 10, 2008

Spiderman Boroi punya cerita

Al-Kisah......


Spiderman Boroi ni mengingatkan aku pada kawan aku Si Robin masa kat sekolah dulu.
Masa tu kalau aku tak salah aku di tingkatan 2. Kawan aku ni terkenal dengan
perangai/tabiat gila-gila dia. Antara perangai/tabiat gila-gila dia yang aku ingat dan tak boleh lupa sampai hari ni ialah:

1) Hobi dia tido dalam kelas.

2) Suka kentut masa rehat. (Alasan: Masa rehat 15 min tu cukup-cukup untuk isi perut dan buang angin).

3) Masa PJ (Pendidikan Jasmani) dia suka request main bola keranjang. (Alasan: Boleh langgar-langgar pelajar Perempuan secara tak sengaja..Si Wawa yang selalu jadi mangsa langgar lari dia).

Tapi ada satu yang aku suka kat dia ni...dia tak pernah tolak rezeki!Kawan aku Roger gelar dia "vacuum cleaner"..pantang tengok makanan dia sapu!haha..Dan yang paling aku suka kat dia ni kan...dia lucu dan kelakar!Masa ulang tahun dia yang ke 13 dia mintak mak dia belikan sut spiderman sebagai hadiah ulang tahun. Aku jadi heran gak time tu..apa motif dia mintak belikan sut spiderman???aku tanya dia kenapa???


Selamba dia jawab,

ROBIN : Aku nak sesuatu kelainan..lain daripada orang lain!

*Aku betol2 tak paham...then,aku tanya dia lagi*

AKU : Kelainan?Maksud kau?

ROBIN : Kau tak paham aku..kau tau tak,aku dah idam2 kan sut spiderman ni dari umur aku 5 tahun lagi..tapi bila aku mintak mak aku belikan sut ni dia cakap aku gemok tak boleh pakai sut spiderman.

AKU : Pasal apa pulak orang gemok tak boleh pakai sut spiderman??

ROBIN : Mak aku cakap spiderman kurus...tak kuat makan dan tak kuat kentut macam aku.
Dia pernah janji kat aku dia akan belikan sut spiderman tu bila aku dah kurus satu hari nanti..dia cakap,bila umur aku dah meningkat nanti aku pasti akan jadi kurus...dia suruh aku control makan..dia cakap lagi kalau makan boleh control so kentut pun boleh control gak..Aku pun tanya lah kat mak aku "Agak-agak umur aku berapa tahun la aku boleh pakai sut spiderman tu?" Mak aku jawab "13 tahun kot?Slalunya kalau lelaki dah mencapai umur 13 tahun berat badan akan turun"

AKU : Tapi aku pelik lah..sekarang pun kau tak kurus lagi. Apsal mak kau kasi gak kau sut spiderman ni???

ROBIN : Sebab sut spiderman sekarang ni banyak size la bongok! 8 tahun yang lepas sut spiderman untuk kanak-kanak size dia semua kecik2 tak muat kat aku! Tu yang mak aku mati akal masa tu, kalau beli pun bukan nya aku dapat pakai...wasting duit dia jak!!

AKU : ohohohohohohho...*gelak*

Untuk pengetahuan korang semua masa tu aku rasa macam nak hantok2 kan jak kepala aku ni kat dinding kelas tuh!!!Mangkok hayun tol Si Robin ni!! Tapi aku sedikit rugi sebab tak pernah tengok dia pakai sut spiderman tuh! Hari ni aku terjumpa pulak gambar kat atas tu,otomatik aku teringat kat dia..body dia lebih kurang sama jak macam yang kat dalam gambar tu..hwa3...tapi lepas tamat SPM aku dah tak pernah jumpa dia lagi..entah-entah sekarang ni dia makin hensem tak??tak pun lebih cute dari dulu..miss him!

Robin!mana la agaknya kau berada sekarang ni???


aku rindu zaman sekolah dulu!!uwaaaaaaaa....


Tambah pulak sekarang ni bulan Disember..kalau masih sekolah kan best!
Shopping sakan..beli bag baru..pensil case baru..pen baru..baju sekolah baru..
kasut baru..semua mau baru!(Semua Bau Cina)huhuhu....
MASA TU, DAH DAPAT SEMUA BARANG BARU TAK SABAR-SABAR PULAK AKU NAK MULA SEKOLAH!!!HWA3...

2 comments:

Tommy Alanzo said...

AKU MEMBACA TIME NI JUGAK AKU TRINGAT ZAMAN PERSEKOLAHAN AKU...
MAIN BOLA SEPAK AKU DIGELAR KAKI BANGKU, MAIN LOMPAT JAUH AKU DIGELAR PLASTIK MAN SB MESTI AKU YG MENANG N HARAPAN RUMAH HIJAU KALER RUMAH SUKAN AKU TIME TU! NI KES SKOLAH MENENGAH! MASA UJIAN KECERGASAN AKU TRINGAT MAMAT TU BNAMA FREDERICK YG SENTIASA IKUT AKU KEMANA JUGAK AKU PERGI, MCM DIA SUKA AKU TIME TU! ISKKK! AKU OLOK DIA MULUT MCM DONALD DUCK TP LAST YEAR AKU TJUMPA DIA JD HENSEM BOY SUDAH PULAK! HWA3... MASA UJIAN KECERGASAN DIA LARIKAN UTK AKU UJIAN LARI 7500 METER D PADANG SB MASA TU AKU SAKIT PERUT... TERHARU JUGAK AKU DIA SANGGUP LARI UTK AKU! YAAAAYYYYYY!!!

KALAU SKOLAH RENDAH PULAK, MANGKUK HAYUN NI BERNAMA VUN VUI FONG!!! BUDAK YG SUKA GIGIT TANGAN AKU BUAT BENTUK JAM! BILA DIA TANYA JAM BRAPA SUDAH, SEPANTAS KILAT GIGINYA BUAT COP BULAT D TANGAN AKU BETUL2 MCM JAM! AKU BMUSUH BETUL SAMA DIA TIME TU SAMPAI AKU KETUK KPALA DIA PAKAI PENCIL CASE BESI CAP ULTRAMAN TIME TU TERUS DIA SERIK!!! SAKIT BAH TU DIA GEGET! NAH AMBIK MU! TIAP HARI AKU PANDANG MATA DIA ALA SAMSENG KUNU ( PADAHAL TAKUT KENA 'BUAT JAM'! ) SB MASA TU DIA BUDAK PALING HIPERAKTIF DLM KELAS AKU! TAPIIIIII.... TETIBA MASA KRISMAS DIA DTG RUMAH KEBETULAN AKU TIADA SB MERAYAU, DIA PUN X MASUK TAPI SURUH MAK AKU LETAK HADIAH YG DIA BAWA TU D BWH POKOK XMAS KAMI YG LEBIH TGI DARI AKU TU! SKALI AKU SAMPAI RUMAH MAK AKU BGTAU ADA KWN DTG BG HADIAH, AKU TGK NAMANYA, SAH DIA! 'MERRY CHRISTMAS N SORRY MY FRIEND!' ( SURE TULISAN MAK ATAU BAPAK DIA ) SO AKU PUN SENYUM N SKALI AKU BUKAK PEMBUNGKUS TU, WAHHH COKLAT YG BESARRRRRR!!!!! CAIR2 SUDAH TP AKU TETAP BALUN! TIME BUKA SKOLAH TIBA2 BUDAK NI BERUBAH JD BAIK PULAK NGAN AKU! MOTIFFFF???? SAMPAI SKRG AKU TERTANYA-TANYA KNAPA DIA TIBA2 BERUBAH, ADAKAH DISEBABKAN PEMUKUL 'TIPA2' ULTRAMAN KU TU? ( TIPA2 = PENCIL CASE VERSI SABAH! )
HWA3

MANALAH KORANG SKRG NI KAN...
NTAH KENAL AKU LG KA X!
APA PUN, BYK KNANGAN PAHIT MANIS AKU RINDU ZAMAN PERSEKOLAHAN AKU TU! GBU ALL MY FRIENDS..... MISS YOU ALL!!!

Anonymous said...

Hahahaha.....ayat 'tipa2' tu bah!lucu gilak!hwa3...nanti aku kasi surprise lagi kt kwn aku c stef (urg sabah) tu,ko masi ingat lagi x,dulu masa ko komen kt ms aku ayat 'kusing' tu dia agak tkejut gak dari mana aku tau ayat tu??aku bilang cigu dr sabah kasi ajar!kunun!!hwa3...

aku pun rindu gak ngan geng2 sekolah aku!betol ckp ko..kalau jumpa ngan diaorg ntah kenal lg ka x ngan kita? (almaklum la dulu time skolah nda vogue mcm skarang!)uwah uwah uwah!over nya c angel ni!