Wednesday, September 17, 2008

Si Gila VS Si Sumbing


SI GILA vs SI SUMBING

*Cerita ini tidak berkaitan dengan yang hidup mahupun yang sudah meninggal dunia*


Yessss...hari-hari mau hepi! JOM GELAK!!!!wakakakkaka...
(test gelak 1,2,3 before baca)

Today, aku nak berkongsi ngan korang semua al-kisah Si Gila dengan Si Sumbing..(Lawak yang kejam!!Sekejam alam)
Aku masih ingat lagi zaman budak2 aku dulu, uncle aku ni suka melawak!
Setiap kali kami balik je dari sekolah ada je
lawak bodo dia..tp Best!!!
Hari-hari aku ngan cousin aku gelak kalau dia melawak! *masa tu mak aku suh dia masuk sinaran passport*
tp dia ckp dia takut...Takut kalau dah glemer ramai yang kejar!!hahahaha..tu la uncle aku..rindu gak kat dia kadang2..tp sekarang dia dah p jaoh...jaoh sekali meninggalkan kami..*Al-Fatihah to Allahyarham Uncle Tamam*

Ni salah satu lawak yang yang pernah dia ceritakan pada kami,
aku tak ingat umur aku brapa time tu tp yang aku ingat
masa tu aku masih lagi ada bantal busuk!!hwa3...
(mak aku dah buang bantal busuk tu masa aku tingkatan 1) *sad*
Tapi cerita ni aku dah ubah suai sikit2..huhu... Begini cerita nya...*sniff-sniff*

Si Gila dengan Si Sumbing telah berkawan baik semenjak sekolah rendah lagi..
Tapi setelah Aminah (bukan nama sebenar) hadir dalam hidup mereka, persahabatan Si Gila dengan Si Sumbing menjadi permusuhan.ni la dunia.. *Biasala..dua2 nak kan Si Aminah* (Tp dua-dua putih mata sebab Aminah kawin dengan lelaki pilihan ibunya) *gigit jari kaki* Sejak hari itu Si Gila dan Si Sumbing tak kamceng mcm dulu2 lagi...pantang bersemuka, asal jumpa je gaduh! Tapi yang pelik nya di mana ada Si Gila ni di situ la Si Sumbing ni ada jugak... (rumah bersebelahan je, keja pun di tpt yang sama) cuma minat dia org ni je yang tak sama! Si Gila ni suka sangat menyanyi..melalak *tp suara punya lah teruk,tuhan je yang tau* Setiap kali Si Gila ni menyanyi, terus naik darah Si Sumbing *dah rumah bersebelahan..kentut pun leh dgr* " Oh Aminah..gadis ayu..menawan hati ku suara merdu.." (Si Gila menyanyi melalak lagu "oh fatimah" versi baru) Apabila mendengar nama Aminah tu, makin la sakit hati Si Sumbing ni tadi..*terkenang kisah lama* Si Sumbing pun keluar dan memanggil Si Gila.

Si Sumbing : Oiiii Gila...henfikan lah nyanyian sshuumbang kau thhu..
khhau ingat shhuara khhau tu sedhhap ke?pechhah tau gegendang
telinga aku ni!!! ko ni memang Gila plus plus!!!

Si Gila : Eh Sumbing..ko kenapa??Jeles??Kalau kau jeles kau p la menyanyi...


Si Sumbing: Kurang ashammm kau!! Kau memang gilaaaaaa!!!!orang gila!!
orang gila!!!(Siap jelir lidah kat Si Gila)


Si Gila : Eh Sumbing!! Segila-gila aku ni masih waras lagi tau..!
Kau tu waras tp otak kosong..aku boring2 pun menyanyi je,
yang kau tu..
boring2, kau p gunting-gunting mulut kau tu kenapa????

Si Sumbing: ERK?????? *terpaku menutup mulut*