Wednesday, September 17, 2008

Suparman oh Suparman


SUPARMAN OH SUPARMAN

Bandung, Indonesia.
Ada sorang mamat ni , Suparman nama dia..
dia ni buta..senasib ngan Kassim Selamat tp muka langsung tak mirip P.Ramlee.
Bermula lah kisah nya di sini...
(wah,aku kalau pasal bercerita memang hobi)hwa3..
One day Suparman pergi ke sebuah warung somewhere di Bandar Bandung. Memandangkan hari tu beliau no mood nak masak so he decide makan kat luar.
Dan kebetulan pula nasib Suparman baik sebab owner warung tu sendiri yang melayan nya.

Owner: Selamat siang pak...mau makan apa ya pak?Ini menunya pak..

Suparman : Selamat siang...sebenarnya saya ini buta..gimana mau melihat menu nya?
Gini aja deh..bisa ya kamu bawakan sudu yang sudah di pakek (sudu yang belum di cuci)
dari sana saya bisa tau apa makanan yang saya mau....

Owner: *Janggal* aaaa..ya bisa aja pak..bentar ya..saya bawakan sudu2 yg belum di cuci buat bapak..*dunia dunia*

After while datang la si owner ni tadi dengan sudu2 yang sudah di gunakan (oleh pelanggan2 nya) yang belum lagi di cuci.

Owner: Ni pak sudunya...

Suparman pun mencium sudu2 itu satu persatu...

Suparman: *sniff-sniff* hmmmm...saya mau Nasi goreng Pattaya satu..garamnya di kurangin ya..

Owner: *impressed* astagaaaa..kok bapak tau apa menunya dengan mencium sudu nya aja..??luar biasa ni..

Suparman: Ya iya lah..namanya udah manusia istimewa...udah cepatan..lapar ni..

wahhh..owner tadi berasa sungguh hairan...*dunia-dunia*

Keesokan harinya Suparman datang lagi ke warung yang sama. As usual Suparman meminta sudu2 yang sudah di gunakan dan seperti biasa dia mencium sudu2 tersebut. Kali ni Suparman order Ketam masak sos (menu yang paling famous kat warung tu)
terror kan org buta ni..??

The third day, Suparman datang lagi...(wahhh..dah regular customer plak)
tp kebetulan hari tu sudu2 yang telah di gunakan semua nya sudah di cuci.
Serba salah si owner ni..(terkapai-kapai mencari idea)
nak tak nak owner tu pun dapat satu idea...
owner tadi memanggil pekerja nya Ratna (darah campuran indonesia+anakmami= indomi)

Owner: Ratna, coba kamu gosok kan sudu ini di ketiakmu?Gue mau test org buta itu..huhuhu..

Ratna: ya ampunnnn...ngapain? (shy-shy cat)

Owner: Usah byk tanya kamu..buat aja apa yang saya suruh..
(menghulurkan sudu kepada c Ratna)

Ratna pun menggosok kan sudu tadi di ketiaknya..lalu memberikan sudu itu kepada ownernya..

Si owner dengan tak sabar2 nya menghulurkan sudu tersebut kepada Suparman

Suparman seperti biasa mencium sudu itu...

Suparman: Waduuhhh..Si Ratna kerja di sini ya??Ngapain nggak di bilang sama saya?
Bisa saya bertemu sama Ratna ya...bilang sama dia X pacarnya datang..YESSHHH!!!!!..

Owner : #*&*$*$&$&#*#&&#*@*@*@@@..(pengsan 3 minit)

1 comment:

stef said...

hahaha...lucu siot jah...terbatuk batuk aku baca wa.....hahaha