Wednesday, November 19, 2008

SELAMAT MALAM DUNIA

.....mata sudah mula mengantuk
sang bantal melambai-lambai dari kamar
seruan untuk aku beradu sudah tiba
kelesuan hari ini bakal berakhir
nanti bila saat aku dibuai mimpi-mimpi yang indah
itulah penawar pada segala kelesuan hari ini
dan bila kelesuan semalam sudah menghilang
semangat dan kekuatan mendatang
untuk aku meneruskan langkah pada esok hari
langkah kan kaki terus ke depan
menjalani kehidupan mengejar impian
ibu pernah bilang
"lupakan sejenak mimpi2 indah semalam
usah bermimpi di siang hari
kerna mimpi2 indah semalam takkan kau kecapi jika kau terus kan mimpi-mimpi indah itu di siang hari..bangun anakku bangun, kejar impianmu..kejar ia di alam nyata bukan khayalan...mimpi semalam pasti akan menjadi kenyataan"
Pabila matahari menyinar
aku bangkit tinggalkan bantal tinggalkan kesenangan malam
bangun! bangun! bangun!kata sang hatiku pada sang mataku!
kejar impian itu jangan sampai ketinggalan sedetik pun waktu
rasa berat untuk aku mengucapkan selamat pagi pada bantalku yang empuk ini
namun bila saja aku teringat pesanan ibu.....

rasa itu hilang
semangat baru mendatang


SELAMAT PAGI DUNIA!

Coretan hati dari Angel
Tarikh : 19/11/2008

No comments: