Wednesday, December 24, 2008

Syukur

Aku bersyukur.
Allah S.W.T membuka kan pintu taubat untukku.
Memberi petunjuk untuk aku kembali ke jalan yang benar dan di redhai.
Mungkin selama ini aku lalai,leka dan lupa.
Lalai hingga lupa mengerjakan suruhan dan perintah Nya.
Leka hingga tak kenal itu adalah dosa.
Lupa yang dunia ini hanyalah satu persinggahan.

Kini,hari ini dan saat ini aku sadar. Aku di datangi satu rasa.
*sayu*
Aku hanya lah manusia biasa.
Sangat Kecil.
Sangat Lemah.
Sangat Rapuh.
Senang hanyut di bawa arus.
Arus kemodenan.
Yang tidak menjanjikan apa-apa.
Lalai pada keasyikan dunia.
Sampai lupa mengerjakan solat.
Apa itu bukan dosa namanya?
Leka mengejar kemewahan dunia.
Sampai lupa kemewahan yang dikejar itu untuk apa?..
Kemewahan dunia..tak kemana.
Aku bersyukur. Amat besyukur.
Aku di sadarkan, di tunjukkan jalan dan kembali pulang dari terus hanyut di bawa arus itu.
Meminta jalan petunjuk dari Nya. Memohon keampunan dari Nya.

Wahai teman-temanku,
Kembali lah ke jalan yang di redhai dan di berkati. Mungkin masih belum terlewat untuk kita kembali ke pangkal jalan. Aku bukan lah manusia yang sempurna untuk memberikan kata-kata atau nasihat ini pada sesiapapun,aku sedar aku juga manusia yang lemah,sama seperti yang lain. Tapi aku yakin,suatu hari nanti rasa ini akan singgah di hati kamu juga..Insya Allah.

Rasa keinsafan.
Rasa yang begitu istimewa.
Rasa yang tak dapat diungkapkan dengan kata-kata.
Kata orang tiada rasa yang mampu membahagiakan,melainkan rasa CINTA.
Itu tak tepat.

Mungkin..
Dugaan akan terus mendatangi.
Cuba..
Terima dengan kekuatan dan
Tempuhi dengan kesabaran.

*Doa*

Mudah-mudahan rasa ini akan terus tertanam dalam hati aku (seorang manusia biasa yang belum cukup kuat dan masih lemah) sebagai pedoman dan petunjuk untuk aku menempuhi dugaan-dugaan yang mendatang.

amin.

1 comment:

BayuKK said...

Salam Kenal.

syukran. Semoga ianya akan terus berkekalan, berdoalah padaNYa sentiasa. InsaAllah semuanya akan baik2 belaka.

gembira membaca entri ini.