Thursday, January 22, 2009

Dugaan!

Aduhhhhhaiiit!
Dah 2 hari takda elektrik.
Semua kerja tergendala.
Gara-gara banjir 2 hari lepas,sistem elektrik terputus.
Hampa tahap maksima!
Di tambah pula dgn cuaca sengal kejap panas kejap sejuk,cukup buat aku rimas.

Dugaan..dugaan..
Dah 2 hari balik kerja awal. Gembira jg bila dapat balik awal,bukan senang nak dpt peluang mcm ni,tapi bila dah balik awal,kat umah pun takda elektrik,rasa boring la pula.
Nak online pun tak dapat.Nasib la ada telefon bimbit.Dapat gak aku online singgah2 kat blog ni kejap.Meluahkan perasaan yang kusut kunun!

Tapi bila aku fikir balik,apa yang terjadi kat sekitar aku ni jauh lebih baik daripada apa yang berlaku di Gaza.
Aku tak patut mengeluh..
Aku tak patut merungut..
Hanya sebab perkara kecil ni.
Mungkin aku dah terbiasa dengan kesenangan. Petik suis lampu dah terang,petik suis penghawa dingin dah sejuk,petik suis mesin pencuci dah siap cucian.Senang kan?Tapi sampai bila kesenangan ini?
Nah,sekarang baru 2 hari takda elektrik,semua pun mengeluh.Sekadarrrrr..(kata org brunei).

Aku masih beruntung.
Sebab di sini tiada peperangan.
Walau kebelakangan ni sering terjadi bencana alam seperti banjir kilat,yang sekali gus nya mengganggu sistem elektrik,aku patut bersyukur.
Jangan mengeluh Liz!
Sesusah-susah kita,kat luar sana ramai lagi yang susah.Ramai lagi yang menderita.
Bersyukur lah dengan apa yang ada (kata hati aku).

Aku cukup bersimpati pada saudara2 islam di Palestin. Sayu hati bila melihat kematian demi kematian berlaku.Sebak hati bila melihat anak-anak kecil dan ibu-ibu yang tidak berdosa di perlakukan seperti binatang!Ternyata Israel adalah umat yang paling kejam!Tiada rasa perikemanusiaan.Memang Binatang!

Rasa kesal atas apa yang terjadi. Di sana saudara-saudara Islam kita di bunuh,kita di sini buat apa???Tengok saja dengan mata...??Dengan sepotong ayat 'kesian'...?

Macam tu saja.

Terus terang aku memang kesal. Tapi apa yang aku boleh buat?Kalau lah aku di tempat mereka...?


Al-Fatihah buat mangsa-mangsa saudara islam di Palestin.Semoga roh2 mereka semua aman dan tenang.

Amin.

1 comment:

Tommy Alanzo said...

HELLO DEAR!!!!

ISRAEL DAH STOP BOM2 PALESTIN, SWK PULAK STOP BEKALAN ELEKTRIK?
HWA3

APA MCM KO?
MASIH BANJIR?
TIME XDA KARAN NI SESUAI DGR LAGU MATAHARI DR LAPTOP, TU PUN KALAU LAPTOP ADA BATRI!
HWA3

JUST KIDDING!
EEE AKU PUN RIMAS BAH KALAU XDA KARAN NI!

BLK2 AKU TGK KIPAS OR LAMPU DLM HATI TERTANYA BILALAH MAU IDUP NI!
SKALI IDUP SUDAH SENYUMAN HAPPY PON TERPAMPANG DI WAJAH KU DAN WAJAH2 BERSAMAMU TV3 YG LAIN! HWA3