Thursday, January 15, 2009

Lihat dunia hari ini!

Maaf sebab dah lama aku tak update blog aku ni..masa tak cukup untuk aku menulis,sekarang otak aku ni tak da idea nak mengarang..tandus!kering kontang sebab jadual harian aku dah penuh..seriously!

Malam ni aku curi masa aku,singgah kat blog aku yang dah lama tak update ni,nak kongsi dgn kalian semua tentang dunia hari ini.

Lihat dunia..
Semakin hari semakin pelik..
Bencana alam tak putus-putus..
Hilang taufan,banjir melanda..Yang lepas Tsunami,taufan mcm2 nama dah..meragut ribuan nyawa..sekali gus!Subhanallah...
Tak cukup dgn bencana alam,di tambah pula dengan peperangan...tembak sana sini,bom sana sini..dah macam tradisi pula..tradisi bunuh membunuh!Mana pergi nya peri kemanusiaan?Zahir saja manusia,tapi akal dan hati? Umpama Binatang!
Apa sudah jadi dengan dunia hari ini??
Mungkin kah ini satu petanda?
Petanda dunia akan berakhir..na'auzubillah...

Allah S.W.T saja yang mengetahui.
Sedarlah..
Kita sebagai umat Nya...
Beramal dan beribadat lah dari sekarang...
Cukup kan "bekalan" bukan hanya di dunia tapi di Akhirat juga.

Ingat!
Allah S.W.T itu Maha Kuasa.

Mudah-mudahan dengan izin Nya..berkat kita terus beramal dan berdoa kepada Nya..Hidup kita selamat dari segala bala dan malapetaka. Insya Allah.

Aku bukan lah tergolong dalam golongan cerdik pandai dalam hal2 ugama..tapi aku sedar,hidup cuma sementara..belum terlambat untuk aku dan kamu semua beramal dan beribadat..kan3?

P/S Enjoy2 juga...tapi sesekali renungkan lah...

-Jangan marah saya,ini cuma renungan saya tentang dunia hari ini,tidak berkaitan dgn yg masih hidup mahupun yg telah meninggal dunia-

Peace!Aman!..
Jumpa lagi di lain waktu.
GBU.

2 comments:

hadi said...

insaf2.. bnr pa di padah ko angle.. bagus2 kta mstila sendiasa ingat mengingati..:P

Anonymous said...

Salam haadiy..hmm..ini sekadar renungan jak..nda rugi kan?apa salahnya ingat mengingati..hehe..weh,apa kabar ko sana?sihat ka?mudah-mudahan ko sihat la ya..rindu jg sama ko..